onsdag 10 juli 2013

Auktion i Aplared


Min kompis Linda åker inte allt för sällan på auktion i Aplared. Aplared ligger utanför Borås och det är riktiga "klassiska" auktioner med dödsbon. Jag har tjatat länge om att följa med och i går blev det av. Jag hade så klart som plan att köpa hantverksrelaterade grejer. Eftersom jag fått hem min nya älskling, overlocken, var jag väldigt inne på tyg. Väskan jag sydde gav mersmak, och jag har en idé att tillverka sådana till försäljning på de marknader vi åker på. Därför blev det så att jag ropade in två lådor med lite gamla påslakan, dukar och gardiner för 100 resp. 20 kr. Påslakan är skitbra till väskor. Speciellt om man hittar dem med lite retromönster. Återbruk är bra. Tycker man att det är ofräscht behöver man inte köpa mina väskor. Däremot skymtar en handduk som jag tror jag slänger. Gamla handdukar är inte för mig. Men det var skoj! Köpte även en liten korg med bl.a. ett luffararbete i för 30 kr. Kan hända att pappa får det. Han sysslar ju med sådant. Tyvärr laddade min telefon ur under kvällen så jag fick bara en snabb mobilbild utan blixt och tygerna bor i Kinna just nu så jag kan inte fota dem heller. Men jag får visa de färdiga grejerna sen. Återbruk och auktioner ftw!

3 kommentarer:

  1. Min enda invändning mot att använda gamla påslakan är att de ofta är så slitna att de inte håller någon längre stund.

    SvaraRadera
  2. Jag kommer ju inte göra av utslitna så klart

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...