torsdag 3 januari 2013

Jag gillar: #3 När Netto säljer garn


Med jämna mellanrum tar Netto in ett parti med garn. Och när man upptäcker det springer man dit och shoppar massor. Eller det gör åtminstone jag. I höstas har jag köpt både fina garner i 100% ull, tunna strumpgarner (sånt som jag gillar) och kanonfint soyagarn! Rustikgarnet som jag stickade mormoderns julklapp i är därifrån t.ex. I dagarna upptäckte jag att det hade kommit nytt garn så då fick jag shoppa igen. De hade jättefina regnbågsfärgade strumpgarner som jag fick köpa så klart, och fint melerat ullgarn för 15 kr nystanet. Och så passade jag på att köpa raggsocksgarnet som jag har hört mycket bra om! Det fanns även akrylgarn i lite färger för 7 kr nystanet. Det är ju i stort sett gratis! Men jag köpte inget. Kom inte på något särskilt att göra av det och slentrianshopping av garn får jag akta mig för. Men det kan nog bli så att jag återkommer till Netto i veckan. Men vi får se! Trevligt är det i alla fall när man kan köpa billigt garn på Netto!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...