söndag 30 december 2012

Jag har ju gett bort lite julklappar med

Jag hade storslagna planer på alla julklappar jag skulle ge bort. Det skulle vara flådigt värre. Nu gick det inte riktigt så... Examensarbete, två jobb och två julmarknader kom emellan. Men alla fick något hantgjort i alla fall, även om inte allt var handgjort just nu. Jag kommer här bara visa några av julklapparna eftersom det blev lite klassiska nålbundna mössor, enkla raggsockor och sånt.


Men jag stickade faktiskt en Wingspan. Det är en rätstickad sjal som består av förkortade varv som jag tidigare inte har tilltalats av. Och egentligen hade jag andra planer för den här julklappen. Jag visste att jag ville använda det här garnet och hade egentligen tänkt sticka en spetsstickad sjal men så hittade jag inget bra så då tänkte jag kroka en istället. Men det blev inte heller bra. Garnet var för tunt för mönstret och jag orkade inte räkna om mönstret så det blev en sån här. Och den blev faktiskt väldigt bra! Och den var kul att göra. Garnet är Rustik från Netto och det gick åt lite mer än två nystan. Sambons mormor fick den. Är man över 80 år gammal behöver man fina sjalar!


Mamma fick ett par stickade strumpor. Ett par Kristina-strumpor blev det. Jag har tidigare stickat de här till mig själv och modellen är himla bra. Men jag gillar verkligen inte att sticka dem. Jag ogillar verkligen att sticka räta maskor vridna, och det är omständigt och flätan är pillig. Men resultatet blir som sagt väldigt bra så när man väl är klar med dem var det mödan värt. Drops Fabel är garnet och jag tror faktiskt att mamma uppskattade dem.

Det var nog faktiskt dem jag blev mest nöjd med. Men jag kan väl kosta på mig att visa lite mer.




Pannband och handledsvärmare, krokade handledsvärmare och nålbunden mössa med. Till svärmor, syster och pappa. Så det var det. Jag får vara lite tidigare med julklapparna nästa år så jag hinner färdigt och slipper stressa.

Nästa år ska jag läsa slöjd igen och skriva ännu ett examensarbete. Jag ska försöka vara lite mer aktiv med bloggandet. Jag har varit bättre andra halvan av året så lite mer på den nivån så det händer lite på bloggen i alla fall. Och jag ska försöka vara lite roligare. Bättre bilder och så. Men det blir säkert inget med det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...