tisdag 30 september 2014

Metall


Jag var inte bara på Sy(garn)festivalen i helgen utan även på bokmässan. Där köpte jag två HBTQ-relaterade böcker och den här. En bok om metall, hantverk och arkeologi. Den liksom talade till mig. Eller skrek rättare sagt. Jag köpte den från Hemslöjdens förlag och den är jättefin. Misstänker att jag kommer läsa den från pärm till pärm. Hade en period, när jag löste textil på folkhögskolan, när jag läste massa hantverksböcker. Inte beskrivningar och mönster och så, utan faktadelarna, och det var sjukt intressant. Får nog bli en sån period till. Får försöka hinna med både det och att titta på gays på youtube. Och jobba heltid. Och sticka. Och så vidare.


Jag köpte alltså inget garnrelaterat alls på bokmässan, men var ändå med om en garnrelaterad händelse. En stickpodd, dvs Rätt avigt, sände nämligen live från mässan. Jag och kollegan kikade förbi. Dock håller jag med kollegan som påpekade att de inte är trovärdiga som stickpodd, när de inte har ett enda handstickat plagg på sig själva. Och ingen stickning hade ni med er heller. Sorry jejer, det må låta lite kaxigt, men så är det? Hur an man stickpodda offentligt utan nån sorts synlig indikation på stickning? Jag tycker så i alla fall. Så nu har jag sagt det.

4 kommentarer:

  1. Hah! Ja, själv hade jag jobbat i monter med strikt klädkod i fyra dagar så jag hade inte så stora valmöjligheter gällande vad jag hade på mig.

    /Amanda, Rätt avigt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag stack ut hakan där lite. Inte att jag störde mig på det direkt, men det fick ju reaktion i alla fall! Keep up the good work :)

      Radera
  2. Ser man inte till och med min sjal sticka upp ur handväskan bredvid mig på golvet? Jag var för varm för att ha den på mig, men jag kanske borde ha viftat med den för säkerhets skull.

    /Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. I believe you! Men lite viftning hade nog inte skadat ;)

      Radera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...