söndag 17 augusti 2014

Partyvagn på stan!


I våras när vi var ute med Stickspår kom Mimmi på att vi kanske kunde åka partyvagn med Stickklubben. Detta tyckte vi lät som en bra idé eftersom stickning och spårvagn är ett bra koncept och tillsätter man ett glas vin eller en god öl till det blir det ju ännu mer win win win. Och eftersom Lisa ska bo på Island i ett år fick det ju bli innan hon flyttade. Och så blev det en liten avslutningskväll för henne.

Vår trevlige chaufför för kvällen.

Så i fredags kl 18 drog partyvagnen genom stan full med glada stickare och trevlig stämning. Det var ju även Göteborgs kulturkalas så stan var verkligen packad med folk och det var nog fler än en som undrade vad det var för spårvagn full med stickande tanter som drog förbi. Men det var vansinnigt trevligt i alla fall och det vore riktigt skoj om vi kunde göra det igen tycker jag!


Mitt sällskap för kvällen, förutom de stickande vännerna i Stickklubben, var Ola Lauritzen och hans spanska mandlar (som ju heter Ohlala, bara en sån sak!), lite rödvin och Maria Magnussons Surry Hills Cardigan. Jag hade egentligen bara tänkt sticka ett par varv innan jag skulle ge mig på något enklare för att riskera att röra till det pga vinet, men så gick det så bra så det blev att jag stickade på den under hela tiden i de fyra timmarna spårvagnen drog fram över Göteborg. Och jag tror att det blir riktigt bra faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...