tisdag 13 maj 2014

Tant Kofta


I helgen var jag, Elisabeth, Lisa och Karin hos Tant Kofta när hon hade öppen koffert och det var himla trevligt får jag säga! Det var mysigt och trevligt att sitta där och fika och sticka (även fast jag inte hade någon stickning med mig) och vilka garner sedan! Jag gick lite bananas både hos Tant Kofta och i Bräckboden som vi åkte till sedan.


Jag gick lös på Tant Koftas handfärgade strumpgarn som jag har köpt tidigare och stickat ett par Socks of Kindness i. Jag är ju svag för gult alltså och jag hade redan bestämt att jag ville ha strumpgarnet i gult. Det var det enda jag planerat redan tidigare att jag skulle köpa så i övrigt hade jag inga planer.


Men när Lisa hade på sig en fantastisk Karusell i Filisilk blev jag väldigt manad. Jag var inne på gult där med men till slut valde jag en lite turkos/petrolblå färg och rosa till kanten samt frostade transparenta pärlor. Garn, pärlor och beskrivning såldes i paket om 330 kr. Som hittat! Det kommer bli kanon!


Jag köpte också garn och beskrivning till Eddys Styltakrobaten som jag suktat efter ett tag med. Där blev det en kanonfin grön färg, men egentligen ville jag ha en ännu mer limegulgrön färg men alla andra tyckte att den var lite too much. Jag föll för trycket och köpte en mer diskret färg. Och den var ju inte ens särskilt diskret. Garnet heter Lifestyle och kommer från Atelier Zitron och jag tycker det verkar riktigt najs! Är riktigt sugen på att sticka denna sjalen nu!

Bilderna på sjalarna är lånade från Eddys och Tant Koftas bloggar.

2 kommentarer:

  1. Snygg shopping!
    Jag skulle också vilja besöka Tant Koftas öppna Koffert!

    SvaraRadera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...