måndag 5 maj 2014

Kungsäter 14


Igår var jag och Linda på marknad i Kungsäter för andra året i rad. Det var lika mysigt den här gången. Det är en supertrevlig marknad med mycket bra hantverk och jättetrevliga och tillmötesgående arrangörer! Vi gillar Kungsäter! Och kommersen gick inte så kass den heller. Och det fina med marknaden i år var att jag kunde shoppa det jag inte hade råd med förra året.


Förra året suktade jag efter trasmatta som en riktigt söt äldre dam hade vävt men jag hade ju inte ens studielån vid den här tiden förra året, så det fick vara. I år var jag fast bestämd att köpa en och denna multifärgade passade mig som handen i handsken tycker jag! Superfina fransar dessutom!


Förra året köpte jag även en superfin brun mössa med flugsvampar på från Fliza men jag ångrade mig så klart att jag inte köpte ett pannband också. I år slog jag till på två. Det här bruna tyckte jag var lite jag, och så hade hon även mössor i ett skitsnyggt regnbågsfärgat tyg som jag beställde ett pannband i. Det kommer passar perfekt på Westpride i år! Pannbanden och mössorna är kanske sömnadsmässigt ganska simpla och jag hade säkerligen klarat att sy ett sådant pannband själv men jag handlar gärna av någon som utför ett bra hantverk och är man dessutom så trevlig som Fliza handlar man gärna flera gånger. Och hon får tag på så himla fina tyger med! Jag kommer garanterat att handla av henne igen! Och jag rekommenderar verkligen hennes grejer! Så gå in på hennes webshop för skjutton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...