torsdag 3 april 2014

Mönsterkomponerande


Jag gillar verkligen krokning och jag tycker för min del att det är ett väldigt underskattat hantverk. Det finns inte så många beskrivningar/mönster och designers som man kanske skulle önska (Aoibhe Ni och Patrick Hassel-Zein är undantaget) så därför har jag haft en tanke på att göra mönster. Mina stickade strumpor Timothy ligger lite på is just nu eftersom jag inte orkar skriva ner mönstret. Men jag tänker att mina halstuber med förskjutna korsmaskor orkar jag nog skriva ner ändå, så det ska jag försöka få gjort ganska snart. Och jag behöver ta snajsiga bilder på sådana med. Usch, fotomodeller är jobbigt att få tag på... Så kom jag på att mönstret ju måste ha ett namn med och efter att ha rådfrågat en kär vän blev mina största kandidater Kriss Kross cowl (efter gruppen med bak-och-framvända byxor) och Kaleb efter en fantastisk man. Tror det lutar åt Kaleb just nu för jag tänker ju att den är unisex, och det finns så jäkla mycket stickmönster med kvinnonamn. Vad tycker du? Kriss Kross eller Kaleb?

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, jag gör ju det med egentligen. Kanske borde ha en tävling där man ska gissa vem Kaleb egentligen är... ;)

      Radera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...