söndag 13 april 2014

Bildkavalkad

Jag brukar roa mig med att lägga upp bilder på mina egenstickade strumpor i mina tjusiga arbetsskor jag har på jobbet. Skyddsskor med stålhättar exakt. Det blir en trevlig kontrast. Hittills har jag lagt upp 10 sådana bilder med taggen #dagensstickadestrumpor i arbetsskor. Det är så pass många par jag har just nu (borde ha elva men ett par krympte i tvätten), men fler att fota i arbetsskorna från Arbesko kommer det bli i och med Dödergöks sockutmaning. Märk väl att det hänt någonting med skorna mellan bild åtta och nio. Jag tappade en Tormek på foten. Då var det tur att jag hade stålhättar!











Vi har från ovan s.k. Syltasockor, enkla spiralstrumpor, Broken seed stitch socks, kortstrumpor efter egen komposition, enkla spiralstrumpor igen, strumpor med vågmönster från Drops, Kristinastrumpor, Korta strumpor från Drops, Ugly Duckling socks och Socks of Kindness. De flesta har jag gjort någon egen twist på. Typ den hälen eller tåminskningen jag gillar. Garn jag har använt är bl.a. Fabel, Opal, Tant Koftas handfärgade, OnLine Supersocke och Lane Cervinia Strømpegarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...