fredag 14 februari 2014

Kielgarn och regnbågsstickning


Jag har varit på en liten sportlovskryssning till Kiel i veckan och var så klart tvungen att besöka ett par garnaffärer. Först var jag i en Lana Grossa-affär som hade massa fint men inget jag blev kär i. Sedan var jag i en butik som hete Wolle & Hobby som hade allt möjligt, och däribland massa garn. Jag har som mina trognare läsare har märkt blivit garnsnobb på senare tiden så jag var inte så sugen på att slentrianshoppa. Men jag hittade ett fint Opalgarn med massa gult i som ju är min favoritfärg, och ett nystan Jawoll Magic som jag lite suktat efter innan. Jag tror det ska bli en sjal kombinerat med svart. Jag är väldigt inne på regnbågsfärgat och svart i kombination just nu. Och jag förnekar ju inte mig själv heller denna gång eftersom jag köpter självrandande, strumpgarn, gult och regnbågsfärgat. Jag kanske rent ut sagt är lite enkelspårig.


Och när vi ändå snackar regnbågsfärgat så pågår det ju ett OS just nu, som på alla sätt skall gå i regnbågens färger. Därför håller jag på och stickar ett pannband som fått namnet Love in a cold climate som är framtaget just för detta OS och HBTQ-rörelsen. Jag nämnde det i förra veckan när jag köpt garn till det. Jag älskar det! Stickar det grå Drops Fabel och Opal Surprise så det blir inte riktigt likadan randning som på originalet, men jag tror att det kommer bli fint ändå. Men alltså, flerfärgsstickning är verkligen inte min grej. Det trasslar och blir fel. Jag har fått repa upp och börja om två ggr och just nu går det mer bakåt än framåt. Men jag får ju helt enkelt öva och bli bättre på det här med fler färger så kanske det faktiskt blir min grej till slut. Och tanken är ju ändå att jag ska bli klar med mina Butterflies are free någon gång med! Så det är bara att sticka på och sticka fel och repa upp så blir det nog bra till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...