söndag 8 december 2013

Egostickning

Jag har börjat på en egostickning. Dvs en sådan som är för mig och till mig för mitt eget välmående. I onsdags kväll kände jag att det var dags att komma igång att sticka igen. Har haft en liten svacka nu men fick helt plötsligt lusten tillbaka. Jag kände ett starkt behov av att sticka något till mig själv. Jag ville ha en ganska enkel stickning med mycket räta maskor och jag ville sticka en sjal. En gul sjal.

Jag plockade fram två nystan Supersoft från Magasin Duett som jag köpt på Syfestivalen i Borås tidigare i höst och använde Ravelrys utmärkta sökfunktion för att hitta ett passande mönster. Jag hittade Antarktis och satte igång direkt. Och nu är jag faktiskt redan nästan klar. Här kommer ett par bilder från processen:



Jag har tänkt utöka den lite så den blir lite större. Jag har garn så det räcker och jag tycker inte riktigt om avslutningen på den så då får man lägga till lite. Förhoppningsvis blir jag riktigt nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...