måndag 25 november 2013

Pyssel på jobbet



I förra veckan hade vi lite pyssel på jobbet. Vi dekorerade ljus med servetter och embossingmaskiner eller vad det hette. Det var kul men kanske inte riktigt något jag föll brutalt och passionerat för. Jag visade inte heller så stor talang för det. Men jag missade genomgången av det och missade då alltså att man bara skulle ha ett tunt lager servett och inte tre tunna lager som jag hade. Så det var inte bara jag som var otalangfull. Men mina kollegor gjorde jättefina ljus och spontant känns det ju som att egendekorerade julljus skulle kunna vara något som skulle kunna gå bra på marknad. Men det är inget jag känner att jag vill spendera massa tid åt att serietillverka. Jag håller mig nog till mitt garnhantverk. Men det är klart att det hade varit kul att kunna göra några till husbehov och även att ge bort i present. Så kanske blir det att jag köper en sån där varmluftsmaskin ändå...

Jag gjorde även några julklappsetiketter och det var roligt! Det var det som kallades för embossing om jag inte fattat det fel. Man stämplade med något genomskinligt klet på papper och sedan sprinklade man på nån sorts glitterpulver och därefter varmluft. Dessa etiketter kommer nog att användas i år. De blev ju faktiskt fina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...