torsdag 17 oktober 2013

Intervjuoffer


Idag har jag blivit intervjuade av två mycket trevliga gymnasietjejer som håller på med ett arbete om stickgraffiti! De skulle göra ett muntligt arbete om estetiska uttrycksformer och hade valt stickgraffiti. De hade visst tyckt att det varit svårt att hitta någon att kontakta angående detta och hade snubblat över min blogg och ville intervjua mig. Jag är ju inte på något sätt expert på stickgraffiti eller så, men jag har ju i alla fall min syn på det hela att dela med mig av. Och jag tror att de blev nöjda. Tipsade dem om Stickpodden, stickgraffitin utanför Knit & Purl, Syjuntan och lite sånt bl.a. Jag gillar stickgraffiti. Och nu blev jag lite sugen på att utöva det med.

Kan förresten påpeka att graffitin på bilden faktiskt är krokningsgraffiti! Inte illa! Men som jag sa till tjejerna med, stickgraffiti behöver inte nödvändigtvis vara stickad, utan kan lika gärna vara virkad, krokad, eller något annat.

4 kommentarer:

  1. Jättekul idé. Jag såg något liknande på broräcket till Carl Larsson gården för att par år sen. Ha de bra //Malin

    SvaraRadera
  2. Vilket kul skolarbete! Man blir ju så glad av stickgrafitti :) och ändå så har jag inte utövat det själv ännu. Har också sett broräcket och lyktstolparna vid Carl Larsson gården, inspirerande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som ett ställe jag borde besöka:) Men Göteborg kryllar också av stickgraffiti, bara man ser sig om :)

      Radera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...