onsdag 11 september 2013

Postleverans


Idag har det kommer två trevliga grejer på posten. Dels har jag beställt en riktigt lyxig sticka till mig. När jag fick min första lön ville jag kosta på mig något lyxigt. Jag bestämde mig för att beställa en rundsticka av märket Signature needle arts. Stickorna sägs vara riktigt bra att sticka spetsmönster med eftersom de är så spetsiga. Kabeln sitter dessutom inte fast i stickorna utan kan snurra runt vilket gör att de är lite lättare att hantera. Kabeln visade sig även vara väldigt mjuk och trevlig. Jag har sett en hel del ha dem innan, och det som egentligen mest tilltalade mig med dem var att man kunde få dem signerade, med exempelvis sitt namn. Jag tänkte det kunde vara coolt med en rundsticka som det står Kanonkulan på. Men nu är det så här, om jag förstått det rätt, att de skall sluta med de fasta rundstickorna och bara köra med sådana med löstagbara tippar. Dock, pga den snurrbara kabeln, har de gjort så att det finns särskilda kablar till varje stickstorlek, och det tycker jag är lite tramsigt. Då försvinner poängen med att kunna ta loss kabeln tycker jag, om man bara kan ha den till en storlek på tipparna. Jag ville därför ha en fast i storlek 3.5 och de signeras ej. Så det fick vara. En rundsticka från USA beställdes således för ca 400 kr och idag fick jag hämta ut dem. Tull på 169 kr fick jag betala med så det var en sjukt dyr sticka! Vi får hoppas att den är värd pengarna!


Idag kom även ett helt gäng visitkort på posten som min kära sambo designat! Jag och Linda beställde ihop från Print24 i Tyskland. Vi gjorde dem dubbelsidiga så Nornornas garn skulle finnas med på baksidan. Strax över 500 kr för 1000 visitkort tycker jag är överkomligt. Jag tycker de är skitsnygga, min kära sambo har gjort ett bra jobb, men jag stör mig lite på att de är dåligt tillskurna. Kanske att man får karva lite till i dem... Men nu har vi i alla fall något att dela ut till eventuella kunder på Skene Marten i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...