tisdag 10 september 2013

Opalgarn

Ja, jag har en fetisch för tunna strumpgarner. Idag var jag på Knit & Purl för första gången på sedan innan sommaren. Det var massor med folk och jag satt och stickade på något så opretentiöst som ett patentstickat pannband till marknaden på lördag i Nettos soyagarn. Jag sneglade så klart åt strumpgarnerna och hittade ett fint regnbågsfärgat som jag så klart var tvungen att ha. När jag så stod i kassan hade Kajsa plockat ihop tre fina opalgarner också, och ett av dem hette Lille Prinsen och hade en bild på Lille Prinsen på banderollen, och det var också tilltalande. Sådär spräckligt och färgglatt med mycket gult i. Det fick jag också köpa. Och när jag fick reda på att man fick en opalgarnsväska om man köpte tre nystan var det inte mycket att fundera över. Ett lila opalgarn som jag spanat på innan ville jag också ha. Så så blev jag med massa opalgarn också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...