måndag 5 augusti 2013

Växtfärgningsdag

Igår hade vi stor växtfärgningsdag hemma hos Linda i Kinna. Det var lika trevligt som vanligt, men jösses vad trött man blir dagen efter! Börjar nog bli gammal nu... Vi färgade med avocadokärnor, johannesört, älggräs, kirskål, krapp och cochenille. Det blev faktiskt helt fantastiska garner! Kirskålen blev i och för sig mesig så den färgade vi över med cochenille. Jag tänker låta bilderna tala för sig själv. Fråga om det är någon färg du undrar över eller så :)








Mer om färgningen kan du läsa på Nornornas garn och fler bilder kan ses på vår nya sida på facebook. Gå gärna in och gilla den om du gillar växtfärgning eller växtfärgat garn!

6 kommentarer:

  1. Alldeles fantastiska färger! Härligt!

    SvaraRadera
  2. Det ser jättefint ut på bilden! Jag skulle vilja veta hur du gjorde med avocadokärnorna och hur resultatet av det blev!

    SvaraRadera
  3. Vilket ögongodis :) Finns det något finare än utomhusbilder av växtfärgning ;)?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte, det är väldigt fint, det får jag hålla med dig om :)

      Radera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...