onsdag 14 augusti 2013

När jag ändå höll på...


När jag ändå höll på att färga kunde jag lika gärna växtfärga lite med. Jag har länge haft plan på att färga Drops Fabel med lökskal och jag blev lite färgningsinspirerad när jag klabbade med kool aid. Det rådde dock akut alunbrist så jag fick gå till apoteket. Det gäller att prioritera vad man ska lägga sina få kronor på. Fabeln (de två till vänster) blev lite mer oranget än vad jag hade tänkt mig, men jag gillar orange så det blir nog bra! Jag har tänkt sticka lite högre strumpor av dem. Så hade jag massa färg kvar i badet så jag slängde ner tre småhärvor med. Det mittersta är ett nystan Rheuma Thermal Wolle (klassas som lacegarn) som jag inte riktigt kände var min grej. Jag har fått det i någon fyndpåse någon gång. Vitt lacegarn har jag inte så mycket användning för så jag tänkte att gult lacegarn är bättre! Och det var det. I verkligheten är det mer lejongult. De två högra härvorna är två olika gråa småhärvor som jag ärvt eller köpt på loppis. Blev riktigt bra faktiskt om jag får säga det själv! Det ska bli spännande att se hur bra lökskalsfärgen håller i tvättmaskinen. Jag har hört att lökskal inte håller färgen så bra men jag vet inte om jag tror riktigt på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...