onsdag 7 augusti 2013

Frederikshavn

Jag och sambon brukar åka till Frederikshavn en dag i Augusti bara för att dricka öl, shoppa lite taxfree och ha det lite gött. Frederikshavn är en enormt tråkig stad så det finns inte så mycket annat att göra. De tre tidigare åren har jag även shoppat lite garn. Jag har varit inne på danska Coop och köpt trevligt strumpgarn tre år i rad och förra året köpte jag kanonfint knallgrönt Lane Cervinia som jag stickade fina avbrutna mosstrumpor av. I år såg jag fram emot att köpa mer sådant. Jag ville ha fler strumpor i sådant garn. Men ve och fasa, de hade byggt om och bytt kedja i den butiken, så det fanns inte längre något garn! Jag blev så besviken så jag fick gå och tröstshoppa i garnaffären Strikkefeen istället. Och eftersom jag var inställd på strumpgarn så fick det bli det.


Ganska tråkiga färger får jag säga, men det var vad jag hittade som min budget tillät. Jag ser fram emot min första lön må jag säga! Jag köpte även ett nystan Drops Lin i en fin lila färg för 20 danska kronor. Tycker det garnet är trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...