måndag 29 juli 2013

Virkad matta


Min svarta Ikeamatta fick slängas i veckan. Den hade blivit förstörd helt enkelt. Alltså behöver jag ju en ny och det är ju mycket trevligare att ha en egenvirkad matta än en från Ikea. Förra året köpte jag mattrasor på rulle för en femma, och tillsammans med ett av påslakanen från auktionen för ett par veckor sedan blir det nu en rund matta virkad med stolpar. Det tog en jäkla tid att strimla lakanet kan jag säga, och då gjorde jag det rationellt och rev. Och jäklar vad det sliter på handleden att virka med mattrasor. Speciellt de på rullarna är lite "styva", och dessutom lite i olika tjocklekar, så det tar sin tid. Men det blir bra i alla fall! Virknål 10 använder jag till detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...