lördag 8 juni 2013

World Wide Knit In Public Day


Idag har det varit just det, WWKIPD, på Världskulturmuseet i Göteborg. Det samlades ett helt gäng stickerskor och stickare i trappan på Världskulturmuseet och stickade. Jag träffade mina vänner från Stickklubben Göteborg men även en hel del andra människor. Bl.a. Visalisa som jag träffar alldeles för sällan.


Jag hade med mig mitt stora spetssjalsprojekt att sticka på som jag nämnt innan. Det går ganska sakta men säkert framåt. Jag har så mycket annat att sticka, virka och kroka på och just nu monogamstickar jag inte alls.

Man fick ha med stickade plagg och saker man ville visa upp men jag glömde så klart ta med mig något. Hade annars tänkt ta med min krokade Pax som jag ändå är väldigt nöjd med. Och apropåå krokning så fick jag se ett par vackra krokade ting i trappan. En dam hade krokat en helt fantastisk tröja som jag blev väldigt avundsjuk på! Någon dag ska jag också kroka en tröja.



Och en tjej höll på med en näverkrokad filt i Fame Trend som också är to die for! Bilden innehåller även mitt finger upptäckte jag men det bjuder jag på.


Det var väldigt trevligt men jag stannade tyvärr inte så länge. Jag skulle faktiskt hem och titta på prinsessbröllopet. Är man rojalist så är man! Och det fick mig att tänka på ett annat prinsessbröllop jag tittade på för tre år sedan och insåg då även att jag numera har haft den här bloggen i tre år. Det första inlägget skrevs faktiskt den 13:e juni, vilket innebär att den firar tre år på torsdag. Jag får nog fira det med någon tävling eller så, så håll utkik efter den!

2 kommentarer:

  1. Det där ser ju inte alls trevligt ut... he he det ser ju JÄTTETREVLIGT ut :). Typiskt att man är på andra tillställningar när det händer sådant här. Fina grejer de gjort. Och jag gillar verkligen din fina sjal som växer fram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Om du kommer till Knit & Purl imon kan du få se den in action;) Kan visa dig en fin frivoliterad sak med!

      Radera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...