onsdag 16 januari 2013

Jag gillar: #16 Loppisgarn


Jag älskar att köpa garn på loppis! Eller second hand kanske det heter. Det är ju också återbruk. Jag har köpt massa garn på loppis de senaste åren, och mycket har jag använt redan. Och har jag inte använt det så har jag så klart stora planer för det! Jag har några favoritloppisar för garn, men de är bäst i perioder egentligen. Vissa har massa fantastiskt garn i en period, och i en annan period har de inget alls. Ibland hittar man guldkorn på ställen där det annars inte finns någonting. Idag smet jag förbi en röda korset som ligger precis vid jobbet. Jag hade sett ett Schachenmayr Punto i fönstret, innan i veckan och det är ett garn jag gillar. Så jag fick ju helt enkelt gå dit och köpa det. Hittade två nystan av ett fint ullgarn med som jag fick lov att köpa. Det kan nog bli bra till växtfärgning! Loppis is the shit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...