måndag 3 december 2012

Ett smultronställe i form av en garnbutik

Jag har hittat en helt fantastisk garnbutik! Eller egentligen är det Linda som hittat den, men nu har jag fått uppleva den med! Butiken heter Garnglädje och ligger i lilla Sätila i Marks kommun. Och det är ett helt fantastiskt ställe! Garnglädje har även en webbshop som man kan besöka här. Och jag kan verkligen rekommendera det!

En fantastiskt trevlig kvinna som heter Kerstin har butiken och den ligger på hennes gård ute i Sätila, i en byggnad på hennes tomt som jag skulle tror är en ombyggd ladugård eller loge (lite pinsamt att jag inte kan identifiera vad det är för något faktiskt, jag är från landet och mina föräldrar är hembygdsentusiaster så jag borde veta) och man kan se bilder från butiken här. Butiken är dels fantastiskt fint inredd och väldigt mysig. Sedan så har hon ju även helt fantastiska garner! Här är det inget snack om gnisslig akryl (inget ont om akryl, men om den gnisslar är det inget roligt) utan här handlar det om ull, lin, silke och alpacka. Det finns varumärken som Noro, Manos del Uruguay, Marks & Kattens, Ullcentrum och Östergötlands ullspinneri. Färgerna är fantastiska och garnerna är gosiga. Hennes finaste garn får jag nog säga var det växtfärgade Luxury DK Bracken från Shilasdair i fantastiska färger! Här kan vi snacka mysigt växtfärgat garn! Och jag var tvungen att handla så klart.


Det blev tyvärr inget växtfärgat den här gången utan jag sparade det till nästa gång. Jag har dock länge suktat efter Manos Silk Blend och nu blev det en härva i en kanonfin färgkombination. 159 kr kostade den och det är inte heller ett högt pris tycker jag. I övrigt blev det reagarn eftersom min ekonomi är som den är just nu och då blev det två Natur Uld och två andra ullgarner som ropade på mig. Det ena var Eco ull från Viking och det andra hette Artesano British wool. Allt detta fick jag för 259 kr och jag kände mig mycket nöjd när jag gick därifrån. Så ska det vara när man lämnar en garnbutik lite fattigare. Besök gärna Garnglädjes fantastiska blogg och framför allt, gör ett besök i hennes butik om du har vägarna förbi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...