torsdag 1 november 2012

Slöjdporr

Igår var det kvällsöppet hos Tummelisa med ett ypperligt erbjudande med 20% på hela köpet. För bra för att missa tyckte jag, och dessutom hade jag spanat in en kalender jag ville köpa. En kalender som heter Slöjdlustar måste man ju helt enkelt ha! Jag sprang på den på en blogg och turligt nog för mig sålde Tummelisa den.


Det är tre studenter som gjort kalendern med syftet att uppmärksamma det sensuella och porriga i slöjden. Kalendern passar alltså mig som handen i handsken. Den är kanonfin och jag vill rekommendera alla där ute att köpa den! Antingen kan man gå till Tummelisa eller så kan man beställa den på deras blogg som du hittar här. Jag kan avslöja att min favoritbild är den för juni månad.


Och appropå porr så fick jag lova att köpa lite lyxgarn med. Jag är egentligen ingen garnfinsmakare då jag tycker att allt garn har sin plats i vår herres hage, men någon gång ska man väl äga och sticka av Rowan-garn så varför inte nu? Rowan Fine Tweed finns numera i min ägo i den här härliga färgen!

2 kommentarer:

  1. Jag älskar Rowangarner dom är helt underbara att sticka och göra annat med för den delen.

    Fine tweed är bara helt underbar, ska bli kul att se vad det kommer att bli av det. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så trevligt! Det var faktiskt via din blogg jag hittade slöjdporrkalendern! Du har en jättefin blogg :)

      Radera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...