tisdag 4 september 2012

Växtfärgning och Skene Marten

Förra helgen var det stor växtfärgningsdag hos Nornornas Garn i Kinna. Tyvärr var vi bara två av tre dock. Det får det bli ändring på till nästa gång! Vi skulle färga garn till Skene Marten som vi ska medverka på till helgen. Vi hade köpt krapp och garn från Gudruns ullbod och samlat på oss lökskal, renfana, valnötter, gullris och annat vilket räckte till en heldag! Vi höll på i mer än 12 timmar och det blev totalt 43 härvor kanonfint garn! En fick följa med mig hem:


Det är ett 50g nystan Drops Classic Alpacka som inköptes på Hisingens Hemslöjd tidigare i augusti för 20 kr. Garnet skall ingå i ett par nålbundna strumpor jag fått bytesbeställning på. Vill du läsa mer och se fler bilder från växtfärgningen i Kinna förra helgen kan du göra det på Nornornas Garns blogg.

Inför Skene Marten har jag och Linda stickat, virkat, krokat, nålbundit och färgat hela sommaren. Det ska bli spännande! Det gick ju även bra sist! Vill man komma och kika eller shoppa bland våra pannband, mössor, handledsvärmare, diskotrasor mm kan man göra det i Skene på lördag 8-17 och söndag 9-15. Välkomna!

1 kommentar:

  1. Men oj, då kanske att vi ses! Jag kan ha en röd nejlika...men, nej, enklare är kanske om jag säger hej när jag hittat er! :-D
    Vacker färg på garnet!

    SvaraRadera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...