måndag 10 september 2012

Post marknad


Så var det då dags för Skene Marten i helgen. Jag var ju där och sålde hantverk för två år sedan ihop med Linda och Ewaleena. I år var även min pappa med med sin luffarslöjd. Nu är Skene Marten en vanlig knallemarknad och ingen hantverksmarknad men det funkar bra ändå. Det är mest krimskrams på sådana marknader så lite hantverk av kvalitet är i regel mycket uppskattat bland besökare. Och jag sålde riktigt bra! Jag kom upp i över 1500 faktiskt, vilket betyder att fick lite förtjänst om man räknar in kostnaden för marknaden och resekostnad och så. Så jag är nöjd! Får visa vad mina kamrater hade till försäljning med!


Här ser vi delar av Lindas grejer. Hon virkar bl.a. fantastiska pannband som man bara blir helt kär i!


Eva-Lena stickar jättefina strumpor och bäbismössor och virkar bäbisconverse. För två år sedan köpte jag ett par strumpor av henne och de håller kanonbra och är jättefina! Kan verkligen rekommendera dem!


Och jag är så stolt över att min pappa gör så fantastisk luffarslöjd! Jag har själv hållit på lite med luffarslöjd i skolan men det är svårt, pilligt, kan vara smärtsamt och man behöver öva en hel del för att bli bra. Då är det bra att ha en sådan far som inspiration! Här t.ex. har han gjort en takkrona i taggtråd! En sådan fick han såld, och jag ska beställa en sån av honom så fort jag bor lite större så den får plats.


Två höjdpunkter under helgen var dels att det kom en supertrevlig slöjlärare och pratade med oss om luffarslöjd, slöjdlärarutbildningen och diverse annat, samt att vi fick jättefina blommor!


Vi har nästan en liten fanclub i Skene. En kanontrevlig kvinna har kommit till oss tre år i rad (förra året var dock inte jag med) och pratat hantverk och utbytt kunskaper med oss. I år fick vi en muta i form av denna underbara blombukett mot att jag visade langettvirkning för henne. Det hade jag ju så klart gjort utan muta, men vi blev jätteglada och rörda över de fina blommorna! Visst är de härliga!

En negativ sak i helgen var att jag blev bestulen. Jag har absolut inget minne av att jag sålde ett par orangea handledsvärmare i garn av ull och silke, men på söndag morgon när plockade upp mina grejer fanns de inte där. Jag tror verkligen inte att jag har så pass kort minne att jag skulle ha glömt att jag sålde dem så det mest troliga är att någon försnillade dem när vi inte såg. Det är så tråkigt när det händer!


Dessa har nu då en ny ägare, men jag hade ju önskat att jag hade fått ge bort dem själv till någon, eller behållt dem själv, hellre än att någon hade snott dem. Jag var faktiskt inne på att behålla dem själv, för jag upptäckte att de var väldigt sköna och mysiga och det garnet tillverkas inte längre. Får försöka få tag på ny Drops Silke Alpaca på Tradera eller nåt så jag kan göra ett par till mig själv. För lite bitter är jag. Annars var det på det hela en mycket bra helg med mycket trevliga möten!

2 kommentarer:

  1. Så trevligt det ser ut!
    jag var på marknaden men hittade er inte! Hittade ett stånd med en tjej som sålde hattar och mössor men det var allt. Ändå var jag där två gånger, hade gärna tittat på lite riktig hemslöjd för det blir väldigt mycket foppatofflor och d
    svarta t-shirts med tryck...
    Trist med muddarna!

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt att du inte hittade oss! Vi stod längs med skolan under tak. En bra plats :) Och vi hade finare grejer än hon med hattarna ;)

    SvaraRadera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...