lördag 29 september 2012

Jag gjorde det till slut


Ja, jag gjorde det. Jag köpte garn från det där turkiska stället alla pratar om. Och nu kommer ytterligare en av de där löjliga förkortningarna (men LYS är min absoluta ogilla-favorit): YP. Det står för Yarn Paradise, finns i Turkiet och är löjligt billigt. Jag ville inte beställa därifrån eftersom alla har hajpat upp det så och jag vill oftast inte vara som alla andra. Och så tänkte jag att är det så billigt måste det ligga nåt skumt bakom. Men jag är en dålig människa ibland och köpte lite garn. Jag ser det som en empirisk undersökning. Vi var tre som delade på en beställning och det här är vad jag fick hem. Lite olika blandgarner i ull, angora och akryl. Och de var jättefina och billigt var det. Och smidigt. Det tog mindre än 48h att få dem och de levererades direkt till dörren. Det kan hända att jag får beställa därifrån igen, men jag kommer aldrig sluta handla garn i lokala butiker. Dessutom köper jag mest rea- och loppisgarner ändå så jag får tag på billigt garn ändå. Så jag behöver egentligen inte beställa billigt turkiskt garn, men det var roligt!

3 kommentarer:

  1. Hurra fö dej.Gillar verkligen allt du skrivit och håller med till 100%.Precis min åsikt.Jag har inte handlat från YP... min dotter är lite sugen....få se om jag hakar på.Vill att våra egna garnaffärer ska leva vidare.Har aldrig handlat garn på nätet heller.Hittar man billigt garn där så tillkommer frakt och vips så är priset samma som i affären.Karm ♥

    SvaraRadera
  2. Gillar att garnet heter KUKA =)
    /Charlotte

    SvaraRadera
  3. Vad gullig där är Soili! Berätta om du köper nåt och vad du gillar det:) Och ja Charlotte, jag gillar det med ;)

    SvaraRadera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...