lördag 15 september 2012

Ännu en tävling


Jag tycker att det är kul att vara med i bloggtävlingar! Inte bara för att man kan vinna fina saker och öka sitt stash utan även för att det är spännande med tävlingar, och man hittar ofta nya, trevliga bloggar genom att någon annan länkar till den i och med tävlingen. Visalisa är dock en bekant sedan tidigare både på bloggfronten och annars, men vilken tävling sen! Hon lottar ut ett present-kit som innehåller garn, stickor och stickbok som riktar sig till barn och ungdomar. Jag känner att det här är en tävling jag bara måste vara med i eftersom det känns som en finfin grej för mig som ska bli slöjdlärare. Boken handlar tydligen om Annabell som hittar garn och stickor och sen stickar massor och gör världen färgglad. Låter kanon tycker jag! Maja-garnet som finns med i vinsten är ett garn jag precis fattat tycke för i övrigt. Jag har alltid tyckt det sett lite läskigt ut då det har en lite plastig lyster, men så köpte jag till slut en härva rosa som jag både stickade pannband och virkade smygmaskhandledsvärmare i. Handledsvärmarna ficka jag för övrigt sålda i Skene. Jag får nog skaffa mer... Jag hoppas jag vinner i vilket fall:) Jag kan tycka att jag aldrig vinner, men det är inte alls sant för jag vann ju faktiskt fint Malabrigo garn från Grodans ylledrömmar i våras. Jag har ännu inte stickat något av det, men jag tror att det ska bli en sjal. Tävlingar är roligt och jag funderar faktiskt på att ha en själv snart igen... Ska fundera ut nåt trevligt pris bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...