fredag 3 augusti 2012

Gult


Jag har såklart växtfärgat lite till. Jag var tvungen att göra ett till bad med tomtskräppa som jag blev så kär i! Och det blev både bättre och sämre den här gången. En härva Dale Fasan som jag hade från ärmen jag repade upp blev så knallgul så man kan inte fatta att det är växtfärgat! Däremot blev andrabadet riktigt mesigt den här gången. Men jag använde nog mindre växtdelar den här gången, hade mer garn och så var kanske skräppan lite mindre färsk den här gången. Jag är i vart fall toknöjd med det knallgula garnet!


Sen har jag provat rölleka med. Det blev lite mesgult tyckte jag. Inte alls fult, men efter tomtskräppan var den lite mjäkigt. Men det var spännande och testa! Och för en gångs skull luktade det väldigt gott att koka ur växtdelarna! Men jag tror nog att jag hade lite mycket garn i förhållande till växter här med. Man blir ju lätt lite ivrig och jag skulle ju egentligen mest testa. Jag har tänkt prova daggkåpa med. Det ska tydligen bli grågult. Men jag misstänker att det kommer bli gult som allt annat. Tur att det är min favoritfärg:)

Och ja, jag har köpt mer garn så klart. Man måste ju köpa garn minst en gång i månaden. Hisingens Hemslöjd, aka Mabel, hade öppnat efter semestern igen och hade en finfin reakorg med nystan för 20 kr styck. Jag och Linda var där i onsdags och vi hittade massa fint, trots att Caroline redan hade varit där och "länsat". Här är en kik på det jag köpte. Frejas nya neongula är ännu snyggare än Bravos så jag kunde helt enkelt inte låta bli. Jag är en junkie och garn är mitt knark.

1 kommentar:

  1. Finns värre knark! :-)
    Vi växtfärgade lite förra sommaren; älgört gav kraftig gul färg i fall du har gott om den växten omkring dig...

    SvaraRadera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...