tisdag 12 juni 2012

Garnorgie

Ja, det har faktiskt varit lite av en garnorgie på senaste tiden. I helgen var jag nämligen på Kinnagarn i Kinna med Linda. Jag har inte varit där på länge och det var faktiskt lite jag "behövde". Bland annat köpte jag tre nystan Marks & Kattens Eco ull i olika grå och beiga nyanser. När jag provade på Oslostygnet i min pösmössa blev jag väldigt förtjust att göra det i just Eco ullen. Jag hade inte mycket kvar utan fick helt enkelt shoppa på mig lite, och det är bra pris på Kinnagarn. Jag tror jag ska växtfärga det först dock. Jag hittade även en hel del reagarner. Bland annat ett helt underbart garn i bambu och bomull: Idena Bamboo. Jag köpte bara två nystan tyvärr. Jag borde gjort som Linda och köpt en hel påse! Det var riktigt mysigt att sticka disktrasa i.
Efter Kinnagarn blev det en tur på Erikshjälpen i Skene. Jag hittade massa fint men fick hålla mig lite. Jag hittade tex jättefint krappfärgat tvåtrådigt garn. Den ena härvan var tom daterad till 15/7 1981. Charmigt värre! Så hittade jag även några flammiga lilagrå härvor som jag misstänker kan vara färgade med galläpple eller kanske nån svamp eller lav. Jättefint var det iaf. Det fanns fyra men jag fick hålla mig till att köpa två. 24 kr styck kostade de i och för sig bara, men jag har ju mer garn en pengar just nu...
Och inte nog med det så har Tummelisa 25% rea just nu. Så då fick jag ju gå dit med. Köpte jättemysigt grönt garn från Gepard, en blandning mellan bomull och merino, och så hittade jag även en härva ganska grovt bomullsgarn som det råkade vara halva priset på. Halva priset på 33kr för 100gr är ju faktiskt nästan gratis som Petra sa! Och när jag ändå höll på så passade jag på att handla garn på Netto för första gången i mitt liv. Det fanns inte så mycket skoj direkt så det blev bara ett nystan fesgrönt bomullsgarn för 10 kr men det är ju inte fy skam det heller. Det ska nog bli en disktrasa. Att sticka miljövänliga disktrasor i bomulls/lin/bambugarn och samtidigt öva på att sticka strukturmönster är grejer det! Så håll till godo med bilder från orgien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...