måndag 5 mars 2012

Varför...


...gör jag inte det jag borde göra istället? Typ skriva uppsats eller handarbeta på beställningar? Nä, istället måste jag sticka klart ett par strumpor till mig själv... Men de blev fina och man måste få göra nåt man känner för med. Men det är inte mycket kvar på de nålbundna vantarna och så ska jag sticka ett par bäbisvantar med och det går snabbt. Får sätta mig med det ikväll. Garnet i mina strumpor heter i i alla fall Ventura och är köpt på danska Coop för 15DK nystanet. Det räckte precis med ett nystan till ett par strumpor till mig. Fördelen med att ha små fötter!


och så har jag ju varit tvungen att shoppa med tydligen. Jag hittade ett par kroknålar jag fick "rädda" (man vet ju aldrig vad de går för öde till mötes annars), nån liten garnsnutt och lite tyg på loppis i förra veckan, och Stoff & Stil försåg mig med kasettbandstyg i två sorter. Det här ska nog bli en kjol. Jag är riktigt sugen på att sy igen, det är bara så jobbigt när man inte har någonstans man kan sätta upp en symaskin permanent.


Och så hittade jag världens mest fantastiska strumpgarn på nätet! Jag har fått lite dille på att sticka strumpor för det är både trevligt, bekvämt och stimulerande med egenstickade strumpor, och när jag snurfade runt på Ravelry sprang jag på Harry Potter-strumpgarn! Jag var genast tvungen att beställa två nystan Ron (givetvis) och ett nystan Lupin. Det är 100g nystan och jag har ju som sagt så små fötter att det räcker med 50g till ett par korta strumpor till mig, men jag tänkte nog slå på stort att sticka knästrumpor! Så räcker det kanske till ett par korta med. Och så var jag inne på att gå med i nån bokklubb där man fick ett nystan av ett fint garn gratis när man gick med, men jag fick höra att bokklubben var ganska kass så jag köpte ett nystan av det garnet istället. Det kan hända att det också blir strumpor... Men vi får se. Nu är jag pank.

1 kommentar:

  1. Du kan komma hit och sy!! Jag behöver klänningar! :) Eller så kan vi vara i skolan, jag har ju rest och därmed tillgång? ;) Bra med tillskärarbord och sånt!

    SvaraRadera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...