lördag 24 mars 2012

Loppisfynd


Jag drog med sambon på en loppisrunda idag. Jag hittade faktiskt en hel del! Först var vi på Smyrnakyrkans på Ringön och där hittade jag två nystan Vivaldi för 20 spänn som jag kan använda till min tröja. Jag kompletterade även min stick och virknålssamling. På Saronkyrkan dit jag tog mig senare hittade jag en hel del tyg. Ett gammalt lakan för 20 spänn tycker jag kan passa till en kjol. Det grönrandiga tyget kändes lite möbelklädsel och kan säkert funka att klä något med, och det gula är ett örngott med batikmönster som skall få bli en del av mitt lapptäcke. Knyppelboken har jag kikat i innan. Slöjdutbildningen har ett ex men här hittade jag ett eget i mycket bättre skick. 5 spänn styck för de sistnämna fynden tyckte jag var som hittat! Loppis is the shit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...