söndag 5 februari 2012

Småpyssel


Inte för att jag direkt har massa tid nu när jag läser pedagogik, men jag har massa driv att sticka och virka och annat. Här är lite grejer jag gjort. Först ser ni en mössa i Drops Eskimo efter eget mönster. Det visade sig vara mindre smidigt att använda flätsticka med så tjockt garn och så stora maskor (storlek 9 på stickorna) men det blev ganska bra ändå. jag använde samma maskantal som när jag stickar mössor i vanlig resårstickning i Eskimo, men det visade sig bli mindre elastiskt med flätor. Så klart. Men så har jag lärt mig det med.


Sedan har jag kommit på att det här med patentstickade pannband is the shit! Jag trodde jag följde en beskrivning från Drops, men jag insåg att mitt blev mycket bredare, men det blev faktiskt bra! Jag gillar när det inte är ett sådär tunt och tramsigt pannband. Är inte så förtjust i pannband. Men det här gillade jag! Så fler sådana kommer det nog bli, till försäljning på marknader och så, om någon vill ha.


Jag har också blivit av med min mp3-spelare och det var lagom kul. Men då fick jag köpa en ny fin och det var ju trevligt! Det blev en födelsedagspresent till mig själv. Och då fick jag ju nålbinda ett fodral till den med så klart. Den är i växtfärgat restgarn, och räckte inte helt så det fick bli två färger. Men det blev bra.

och så håller jag på med lite beställningar med. Jag ska ta tag i nålbundna vantar jag har beställning på och så dubbelvirkar jag två iphonefodral. Det kommer det nog också bli fler av! Visar upp dem när de är klara.

3 kommentarer:

  1. Jösses vad du är effektiv och fint blir det oxå! Pedagogik är tydligen bra för slöjdandet...

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild du har! Ja, jag gör allt för att slippa läsa tråkig litteratur :)

    SvaraRadera
  3. Nice! Ett sånt pannband hamnar nog på min Attgöra-lista med, det blev riktigt snyggt :P

    SvaraRadera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...