lördag 14 januari 2012

Äntligen utställning!


Nu är det äntligen klart! Och jag är jättenöjd! Utställningen blev bra. Alla har gjort så fina grejer! Och så många grejer! Det har varit mycket stickat, massa strumpor, mössor, vantar osv. Jag känner mig helt överväldigad och matt och vet inte riktigt vad jag ska säga. Det finns liksom inte ord för vad den här utbildningen har inneburit. Vi kan säga så här att jag ser fram emot att börja leva igen. Jag ser fram emot att få träffa vänner, ha sovmorgon och att få sitta hemma och titta på tv utan att ha massa ångest över allt man skulle kunna göra samtidigt. Jag kommer ju givetvis ha ångest över allt annat jag borde skriva till exempel, men det är en annan typ av ångest.

I vilket fall är jag stolt över utställningen och vad jag åstadkommit och mina stora stoltheter är min stol och min hallupphängningsanordning och den har vi här:


Den är till för alla mina vantar och mössor jag samlat på mig och den har estniska broderier som jag är omåttligt nöjd med och ett brickvävt band som också blev ganska bra.

Det har blivit väldigt mycket småslöjd den här terminen eftersom vi har haft problem med lokaler, maskiner och annat. Och här vi se mina metallprojekt jag gjort. Det är ett par kapsylöppnare, lite smycken och knappar och sånt. Och en grym smygmaskvirkningskrok.



En annan stolthet som jag gjort är min grymma täljda grötslev. Den blev jättebra!



En stor eloge till mina underbara klasskamrater för alla kanonfina grejer som de har gjort som är enormt inspirerande! Jag blir jättesugen på att sticka och virka igen, och det ska bli enormt skönt att få pyssla för sig själv hemma, utan att någon skall syna grejerna i sömmarna och bedöma dem. Och att jag får göra precis vad jag vill, utan tvång!

3 kommentarer:

  1. Jag håller med dig helt och fullt, det har verkligen varit två speciella terminer. Nu kan man börja prioritera det vanliga livet igen ;)
    Otroligt fina saker du har gjort, inspirationen riktigt flödar även nu efter redovisningen/utställningen.
    Nu ska jag inte hålla dig på halster längre förresten, här är bloggen ;) Och lycka till med kommande kurser!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina estniska broderier:) Jag är mycket stolt!

    SvaraRadera
  3. Åh vad glad jag blir Kristiin! :) Jag funderar på att skicka över en bild till Jaana med...

    SvaraRadera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...