onsdag 27 juli 2011

Svampfärgning


Jag måste bara visa vad som kom hem till mig på posten idag. Denna bok Färgsvampar och svampfärgning fick jag tips om på Elins trevliga blogg för ett par veckor sedan, men då fick jag vänta lite tills min lön kommit. Jättesnabb frakt och trevligt bemötande på svamping.se så jag kan rekommendera fler att köpa den om man gillar garnfärgning. Har inte riktigt hunnit förkovra mig i den ordentligt ännu, men jag ska sätta mig och mysa lite med den sen:)

Växtfärgningen går i övrigt bra. Redfanan gav en jättefin gul färg, jag har även haft ett par härvor i andrabad men det känns som att det finns mer färg i grytan så jag tänkte nog slänga i lite garntotar i tredjebadet också och experimentera lite. Ska bli skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...