tisdag 22 mars 2011

Stickedocka


Detta är ett skolarbete. Vi hade stickningsworkshop och skulle sticka massa smålappar att fästa på kartong och lägga i plastfickor i olika strukturer och även i färgmönster (det låter oroväckande likt provlappar), samt sticka en valfri uppgift som passar för grundskolans slöjdundervisning. Jag bestämde mig för att sticka en klassisk stickedocka eftersom de är fulsöta på något sätt. Jag vet att mina syskon stickade sådana, men jag lyckades inte få till mer än en liten bit i lila rätstickning som jag formade som en böna. Men jag var jäkligt nöjd med den ändå! Denna är ett självporträtt. Jag har jeanskjol på mig och mina älskade Adidas superstars II (hade ett par precis likadana innan). Jag vet inte om jag är så nöjd faktiskt. Jag tycker det där med att brodera på stickat och virkat kan vara lite knepigt. Speciellt om det skall broderas ansikte. Men så var den gjord i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...