onsdag 23 mars 2011

Att slakta en mössa


Idag hade vi visuell gestaltning då. Vi hade väl trott att den kursen skulle innebära att vi skulle få öva upp vår skissteknik, vilket jag definitivt behöver! Jag är värdelös på att få tredimensionella saker att vara tredimensionella på papper. Men hittills har vi mest ritat porträtt, inget jag heller är särskilt bra på. Idag fick vi dock slakta en mössa vi skulle ha med oss och sy och smycka den så att det skulle bli ett ansikte. Det var rätt kul men eftersom det är sambons mössa som han har när man spelar i After ski-cover band ville jag inte slakta den helt. Jag tyckte att den blev sparsmakad med uttrycksfull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...