onsdag 24 november 2010

Häl stickad!


Jag har lyckats sticka en häl på sambons raggsockor i samma garn som vantarna jag gjorde till honom. Jag är ganska stolt över mig själv faktiskt! Visst, det ser faktiskt inge vidare ut men man lär ju sig av att testa! Problemet var att jag ju inte är jättevan vid att sticka så på hälbiten där jag skulle sticka slätstickning fram och tillbaka gjorde jag inte så att jag lyfte första maskan på varje varv, så när jag skulle plocka upp maskor från kanten såg det ganska risigt ut faktiskt. Men då vet jag det till nästa gång och min kära sambo har inte mage att klaga. Han kan ju inte sticka själv!

Så var jag på Gekås igår med. Shoppade lite allt möjligt, bl.a. en jacka, leggings, snask och sånt. Inte så mycket som har med handarbete att göra, men kolla vilka jag träffade!

















Tyvärr träffade jag inte Boris, det hade jag hoppats på, men jag fick ju träffa Morgan och Ola-Conny i alla fall! Morgan var ganska självsäker och posade gärna när han blev fotad när han jobbade i sakta mak med att lägga upp varor, men Ola-Conny var lite generad. Han påstod att han aldrig blev bra på bild. Men jag gillar nog Ola-Conny bäst. Han är lång, murare och brödansvarig, what else to ask?!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...