söndag 12 september 2010

Marknaden är över!


Så här såg det ut i Skene i helgen. Det var riktigt kul! Jag hade med mig massa handledsvärmare, tofflor och örhängen, Linda hade mest mössor och hennes mamma Eva-Lena hade med sig 95 par raggsockor som hon hade stickat! Hon sålde 45 par av dem dessutom, och för 20, 40 och 60 kr styck! Hon är helt galen! Jag var ju så klart tvungen att köpa ett par. Jag sålde inte mindre än 6 par handledsvärmare (4 par smygmaskvirkade), två par bäbistofflor (grodtofflorna och conversen) och ett par örhängen. Linda sålde några mössor, handledsvärmare och halsdukar. Och så hade vi ju med oss vårt växtfärgade garn med. Vi sålde en hel del av det med. Och det var jättekul! Det kom fram massor med folk och pratade och ville veta hur vi gjort grejerna och jag fick visa både krokning och smygmaskvirkning flera ggr. Och flera ville ha kurser i växtfärgning med. Vi var nöjda alla tre. Det gick nog bättre än vi trott även om vi inte fick in några mängder med pengar direkt. Men det var ju ett experiment, och vi kommer definitivt att göra det igen!

Jag hade med mig pappas grejer med och sålde lite av det med, och Eva-Lena hade med en väninnas lappteknik som tyvärr inte sålde något. Dels så var det stora grejer och vi hade lite svårt att exponera dem. Dels tror jag att det är lättare att impulsshoppa ett par virkade handledsvärmare än ett lapptäcke. Men vi ska ju starta vår förening nu och vi kommer ge oss på det igen:) De smygmaskvirkade handledsvärmarna var populära och jag ska även göra längre, och en del mindre till barn med. Det var det många som frågade efter.

Här har vi en bild på några av mina virkade örhängen med. Jag tycker faktiskt att de blev riktigt bra.


I fredags träffade jag de andra som ska läsa slöjd till våren inom lärarprogrammet och vi var tre vikingatjejer! Jättekul! Alla verkade jättetrevliga och kursen verkade jättebra så jag ser verkligen fram emot det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...