onsdag 4 augusti 2010

Råkade visst köpa lite mer garn...


Igår var jag på stan för att träffa Freddan och passade då på att kolla efter lite knappar till mina bäbistofflor jag håller på och virkar. Jag behövde definitivt inget mer garn efter loppisfyndandet i måndags! Men jag hittade inga knappar jag riktigt gillade så jag lade ner det. När jag ändå gick från Tyg-Johan på Hjalmar Brantingsgatan passerade jag ju ändå Garntanten, eller Hisingens Hemslöjd som affären egentligen heter, och då blev jag ju tvungen att gå in och kika iaf. Jag gillar nedervåningen, alltså fyndkällaren, bäst och gick genast ner dit och rotade. Jag borde varit där igår insåg jag eftersom hon fyllt på under semestern, men jag hittade ändå tre nystan som föll mig i smaken. Och alla tre hette viking:) Viking Björk som är 90% bomull och 10% merinoull tänkte jag kunde bli mysigt till bäbistofflor. Sedan Hittade jag två nystan melerat Viking Ullgarn med som jag tänkte kunde bli fint att nålbinda med. En mössa eller nåt kanske? Eller vantar? Vi får se. 10 kr nystanet kostade det i alla fall så jag blev ju inte ruinerad. Sedan så har jag en väldigt snäll och förstående sambo som alltid säger att jag gör rätt som köper garn. Han uppmuntrar mig till och med ibland! Nu har jag ju dessutom ett mål med garnköpandet och kan förhoppningsvis få in lite pengar på mina produkter med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...