lördag 14 augusti 2010

Lite nytt har gjorts


I veckan har jag varit på utbildning på mitt nya jobb så det har inte varit så mycket tid till handarbete. Har suttit lite på kvällarna och virkat och fick i tisdags klart den här mössan i Drops Eskimo. Det är ett experiment eftersom jag bara gjort handledavärmare i smygmaskvirkning innan. Och den blev ganska bra. Det var kul att göra nånting lite större och jag tycker att kanten som blev av maskorna som tas i bakre maskbågen blev skitsnygg! Men det ser lite knasigt ut där jag har minskat om man tittar noga. Jag har kikat lite i smygmaskvirkningsboken jag har hemma av Kerstin Jönsson och konstaterat att det verkar som att man minskar genom att ta två maskor och virka ihop, men man får tyvärr inte det snygga parallella mönstret man får om man tar i de främre bågarna då. Det blir lite hack i det. Men bättre än så kan jag tyvärr inte göra just nu. Kanske kommer på nåt smart knep senare, men nu fick det bli så här. Kanske beror det lite på att jag gör en lite hårdare virkning än vad man egentligen ska göra i smygmaskvirkning. Jag fick nästan ett helt nystan över så jag satte genast igång att göra matchande handledsvärmare och dem håller jag på med nu.
Sen har jag fått hem de här knapparna jag köpt på tradera.


Jag tyckte de var jättesöta och jag tänkte nog ha dem till mina virkade bäbistofflor jag egentligen ska göra på löpande band. Vi får se hur det går när utbildningen är klar om jag får några jobbpass, annars får jag sitta och virka på dagarna.

Undrar förresten vad som hänt med webbverktygen... Min besöksstatistik har inte funkat på en vecka nu... Men jag ger det väl några dagar till, sedan får man väl utreda det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...