torsdag 22 juli 2010

Rundkrokning


Nu har jag rundkrokat tre par tvåfärgade handledsvärmare. Det blir faktiskt jättehäftigt om jag får säga det själv! Jag ska göra åtminstone ett par i vitt och blått till, fast i det raka mönstret tänkte jag nog då. Jag hade gansa mycket sånt vitt ullgarn upptäckte jag. Det går snabbt, men jag är som vanligt så rastlös att jag tröttnar direkt och vill börja med något nytt. Igår försökte jag börja med ett par handledsvärmare i alpaca enligt mönster (kors i taket!) men det blev fel och jag ledsnade där med. Jag gillar ju att improvisera. Så jag får väl improvisera fram ett par handledsvärmare i alpaca istället:)

Min nya idé är annars att virka bäbistofflor. Den idén fick jag när jag såg att någon sålde såna här på tradera:


Det är ju dem jag virkade till mitt lilla kusinbarn Lily i vintras (så de på bilden är dem jag gjort). Så jag tänkte att såna kan jag ju göra! Fast jag ska nog försöka modifiera modellen lite. Är inte helt nöjd. Så jag satte igång på ett par igår men upptäckte att jag slarvat bort mitt svarta garn så det får jag köpa nytt idag när jag ska in till stan och träffa Freddan. Jag använder Viva från Marks & Kattens för det är lite tjockare bumullsgarn och det gillar jag. Självklart lyckades jag få sulorna till att bli olika stora. Varför gör man alltid det? Ska försöka med lite andra bäbistofflor med. Men eftersom jag inte hade nåt svart garn så fick jag sätta igång med nåt annat. Då blev det lite smygmaskvirkning igen och den här gången försökte jag med två olika färger. Men det blev inte riktigt bra Det blir alldeles för hårt och tight och jag gillar det inte riktigt. Så jag får försöka öva upp den andra tekniken om jag ska lyckas med olika färger tror jag...

Och ikväll kommer Linda och pysslar med mig! Ska bli så kul! Vi ses alldeles för sällan nu för tiden. Ska bli spännande att se vad hon gjort och få lite inspiration och smakråd med det jag redan gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...