fredag 23 juli 2010

Pysselkväll

Igår var Linda här och pysslade! Först åt vi indiskt och sen satte vi oss och tjötade, tittade på massa bilder av hantverk, drack te, lyssnade på Disco Digitale och virkade. Linda hade hittat massa fint garn på Erikshjälpen i Skene och slängde ihop en virkad påsmössa av Eskimo-garn. Jag fortsatte på den vanliga modellen av smygmaskvirkade handledsvärmare. Jag hann göra klart en som jag redan börjat på under samma tid som Linda gjorde en väldigt stor mössa och en handledsvärmare. Och jag som tycker att smygmaskvirkning går snabbt! Men hon hade tjockare garn och jag surfade en del samtidigt. Skyller på det;)

Men det var jättemysigt och jag fick jättemycket mer inspiration på saker jag ska göra! Jag ska nog smygmaskvirka en mössa härnäst. Och jag blev lite sugen på vanlig virkning med. Får fixa nånting av alpaca-garnet i alla fall...

Sen var jag ju på stan med Freddan med och då tvingade jag honom att hänga med in på Ebbe & Haldis på Vallgatan med. Där brukar de ha massa skojigt garn och den här gången hittade jag ett blandgarn med ull och alpaca och ett nystan med ljusevekegarn för 10 spänn styck. Det ska det säkert bli något fint av!:) Jag såg nu att min fot kom med på bilden också så då får ni se den med;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...