fredag 16 juli 2010

Avbruten semester

Den här veckan skulle vi leva Bohusliv hela veckan och fiska, bada och gå på Lottas lada (butik där de säljer krimskrams) men först så var det dåligt väder, och sen fick vi åka hem eftersom sambon blev sjuk. Nu har jag en gammal gubbe i sängen istället för en viril 30+are. Jaja, han är söt ändå:)
Men det var jättemysigt de dagarna vi fick där uppe. En liten tur med båten fick vi, en glass i Lysekil och massa god mat och dryck! Svärföräldrarna är väldigt gästvänliga:) Och jag fick gjort lite pyssel i alla fall. Sedan sist har jag gjort klart 4 par handledsvärmare till. Smysmaskvirkning igen. Men det går snabbt och det blir jäkligt snyggt! Men jag behöver ju inte visa alla handledsvärmare i samma modell som jag gör. Blir kanske lite enformigt. Fast 3 par får jag nog visa ändå...


De lite mörkare blev riktigt bra. Ganska mjuka och härliga. Sen har vi de här blåa också. Gillar verkligen inte den färgen, men någon annan gör det nog. Gunilla i min klass till exempel.


Det här blåa garnet har jag köpt för en spottstyver på en loppis i Gislaved. Jag har tidigare nålbundit en bäbismössa i den. Och jag gillar verkligen inte den färgen kom jag på. Men så började jag rundkroka ett par handledsvärmare i vitt ullgarn som jag hittade här hemma, kommer säkert från mormor, kombinerat med det blågröna jag köpte på Ebbes när jag och Maria var ute, och det blir riktigt snyggt! Så kom jag på att jag kan ju kroka runt med det blåa och vita. Säkert nån som håller på blåvitt som gillar dem;) Så det garnet går väl åt det med.

Så eftersom sambon inte kan röra sig får väl de närmaste dagarna spenderas hemma med tv-tittande och hantverkande. Så det kan säkert bli en hel del gjort här med. Mitt i värmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...