måndag 21 juni 2010

Världens finaste Alma!


Här har vi henne! I morse åt jag och Helena frukost med Claudia och Alma på Språkcaféet. Hon var en väldigt snäll bäbis som knappt gnällde alls. Och det är så lustigt att trots att hon är en väldigt stor och tjock bäbis (för sin ålder) så är hon bara så liten! Helena gav henne kläder med leopard-mönster för att sätta sin prägel på henne, och jag satte min prägel genom en nålbunden mössa. Jag satt uppe till halv två i natt för att få den klar. Som ni ser är den lite stor ännu, men hellre för stor än för liten. Sedan är det faktiskt ganska varmt ute, så en nålbunden mössa är inte livsnödvändigt just nu. Men förhoppningsvis passar den snart. Hoppas föräldrarna inte gör som ett par andra vänner och låter den för stora mössan ligga utan att prova om den passar tills den är för liten bara;)


Här har vi mössan i närbild med. Garnet är ett tunt och mjukt fyrtrådigt ullgarn jag bytte till mig av Frida mot en härva ofärgat tvåtrådigt. Mina nålbundna mössor brukar ofta bli lite bubbliga eftersom jag börjar nedifrån och minskar väldigt kraftigt när jag kommer till huvudkullen, för att de skall få en fin passform och inte bli så toppiga.

Så var jag ju på textilrunda på stan med Maria i lördags med. Vi besökte 3 olika loppisar, Broderi & Garn och Knapp-Karlsson. Mitt stora mission med dagen var att köpa asietter till mitt och mannens hushåll. På Holmens hittade jag 7 st fina i samma sort för 45 kr men så hade vi inte tillräckligt med kontanter till bådas köp, så jag bestämde mig för att köpa udda tallrikar istället för 20 kr. Mycket roligare. Så hittade jag lite garn på Ebbe & Haldis, givetvis. Det ofärgade garnet är tvåtrådigt och det skall jag ha till växtfärgning. Jag har hittat mycket sådant förut på Ebbes (även det jag bytte med Frida) och det färgade jag upp sista veckorna i skolan. Kommer nog visa det senare här. Det gröna blir säkert handledsvärmare eller liknande till marknaden i september.

Sedan hittade jag en slända på Myrorna med. Jag kan ingenting om sländor, men den duger säkert åt mig. För 15 spänn gör det det iallafall:) Det var en mycket trevlig runda får jag säga!


Sedan så hann vi faktiskt hem för att se bröllopet med! Och ja, jag erkänner på riktigt den här gången; jag är royalist. Och jag står för det. Jag tyckte att Victorias klänning var väldigt stilren, och både modern och retro på samma gång. Så är jag ju lite blödig med så jag tyckte det var väldigt fint och blev nästan lite rörd. Och min gamla mellanstadie-kärlek Carl-Philip var mycket stilig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...