tisdag 29 juni 2010

Smygmaskvirkning går snabbt!


Sådärja! Då var de klara. De blev klara igår men eftersom jag blivit sambo, har en kass dator (men köpt ny nu som min sambo sitter och fixar med)och dessutom haft driftstörningar så fick de vänta med att presenteras. Det går väldigt snabbt att smygmaskvirka. Åtminstone om man "fuskar" så som jag gör... Jag får inte alls till det där med att hålla fast kroken med vänster och slänga över garnet med höger. Så jag gör som vanligt och håller kroken i höger och garnet löper över vänster pekfinger. Enligt vad jag har läst mig till så är det helt fel och att man ska öva sig till att göra rätt, och man får absolut inte göra som jag gör. Men jag får bara inte till det! Kroken bara trasslar in sig i garnet och jag får aldrig med mig hela utan lyckas splitta garnet hela tiden. Så jag skiter i vad som står och gör så här. Resultatet blir detsamma, något mer fast kanske, men jag gillar när det blir ganska tätt och fast.

Det här är en modell jag improviserat mig fram till själv och gjort handledsvärmare både till mig och mina kusiner i den modellen och de har varit nöjda ialafall:) Och jag har redan börjat på ett par nya som blir lite mindre, och är redan klar med det första!

Annars drar jag till Borre på vikingamarknad i några dagar nu och lämnar min sambo sedan två dagar ensam. Men han ska nog klara sig. Ska försöka nålbinda en del nu när jag är borta. Får visa upp mina produkter och eventuellt shoppingfynd när jag kommer hem. Är ju arbetslös så jag har inte råd att shoppa så mycket... Men något får det väl bli. Är lite sugen på en ny nålbindningsnål. Jag har ju bara 12 stycken redan! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...