lördag 19 juni 2010

Missar bröllopet

Jo, jag är faktiskt lite royalist. Jag gillar kungafamiljen på något sätt ändå. När jag var 11-12 var jag såklart kär i Carl-Philip. Men idag kommer min vän Maria från folkhögskolan hit. Hon bor i Varberg och ville ha en heldag med mig idag, och det skulle hon ju få! När det blev bestämt kände jag inte att det gjorde någonting att missa bröllopet, men när jag satt och tittade på bröllopsstudion och bröllopskonserten igår blev jag lite ledsen över att jag kommer missa det ändå. Men Maria ville se hur jag bor så kanske hinner vi hem till 15.30. På schemat står det annars shopping idag. Tänkte väl ta med henne till Broderi & Garn, Knapp-Carlsson och en och annan loppis och så. Det ska bli kul!

Igår fick jag också reda på att Linda har bokat in oss till marknaden i Skene i september. Vi ska sälja stuff. Jag frågade direkt Louise som gärna ville sälja sina lapptekniksbollar, och hon var på! Kanske att hon inte kan vara där fysiskt eftersom hon kommer ha en bäbis då, men vi säljer åt henne. Sedan kommer ju Andrine vara med med det växtfärgade garnet hon gör med Linda, och även Lindas mamma ville nog vara med Så avgiften för bordet blir inte mycket om vi är fem som delar det. Så nu måste jag börja producera massor med grejer! När vi pratade om det i förra veckan började jag direkt på ett par krokade handledsvärmare som jag gjorde en del på igår när jag satt och drack white russian ute i gräset, och i natt påbörjade jag ett par smygmaskvirkade handledsvärmare. Handledsvärmare är tacksamt att göra för det är ganska enkelt och går snabbt och det är inne med sådana just nu.


På de gråa krokade ska jag nog virka på en kant i mörkgrått i varje kant och de vita smygmaskvirkade blir nog enligt klassisk modell från mitt håll. Ni ska få se dem sen när de är klara.

Nu undrar ni kanske varför jag sitter och smygmaskvirkar mitt i natten? Jag hade helt enkelt ingen chans att sova eftersom min karl befann sig på Valand av alla ställen och var väldigt onykter (grabbkväll, han bedyrade att det inte var han som valde att gå dit) och eftersom han hellre satt och sms:ade och ringde mig än att vara ute på Valand och röja var det helt enkelt omöjligt att försöka sova! Så då får man producera istället.

Jag kommer nog ta med Almas mössa ut idag för det borde fortfarande vara world knitting i n public day som Caroline pratade om, och min stickning är svår att ta med (jag är mästare på att tappa maskor) och mössan måste bli klar innan måndag! Men jag hoppas jag hittar lite fynd på loppisarna idag och dem redovisar jag givetvis senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...